Star WreckIron SkyCommunityVideosStore

voi jeesus mitä paskaa

Kerro mielipiteesi elokuvasta. Jos kerrot juonesta, lisää otsikkoon [spoilerivaroitus].

Postby abit » Mon Dec 19, 2005 06:46

Tulipahan katottua.. just ja just. on se jännä jos sanoo että leffa on paska niin kaikki on tivaamassa perusteluja mut jos kehuu hyväksi niin se kelpaa kaikille ilman sen kummempia. Se että jotain tehdään vaikka sata vuotta ei tee siitä välttämättä hyvää. Uskon kyllä että tämän eteen on nähty vaivaa ja nostan sille hattua mutta se kun ei pelkästään riitä. Efektit oli ihan hienoja ja parissa kohtaa nauroinkin ihan aidosti joten en ihan surkeimmaksi elokuvaksi mitä olen nähnyt tätä voi sanoa. Mitään erikoista ja mullistavaa ei mieleen jäänyt näyttelyn, kuvauksen tai juonenkaan osalta. Mutta hyvä että jotkin tämmöstäkin jaksaa tehdä ja osaa.
abit

Postby Toweri » Mon Dec 19, 2005 20:38

abit wrote:Tulipahan katottua.. just ja just. on se jännä jos sanoo että leffa on paska niin kaikki on tivaamassa perusteluja mut jos kehuu hyväksi niin se kelpaa kaikille ilman sen kummempia.

No mutta tässähän oli vaihteeksi jo perusteltukin mielipide "ihan paska" -osastolle. Virkistävä poikkeus... Ja elokuvaa tarkasteltiin myös rakentavasti, eri näkökulmista:
Efektit oli ihan hienoja ja parissa kohtaa nauroinkin ihan aidosti joten en ihan surkeimmaksi elokuvaksi mitä olen nähnyt tätä voi sanoa.
...
Mitään erikoista ja mullistavaa ei mieleen jäänyt näyttelyn, kuvauksen tai juonenkaan osalta. Mutta hyvä että jotkin tämmöstäkin jaksaa tehdä ja osaa.

:arrow: Te muut sättijät: Näin se pitää tehdä!

Mitä sitten tulee panos/tuotos -suhteen arvostukseen - abit kirjoitti:
Se että jotain tehdään vaikka sata vuotta ei tee siitä välttämättä hyvää. Uskon kyllä että tämän eteen on nähty vaivaa ja nostan sille hattua mutta se kun ei pelkästään riitä.

Tässä kohtaan olisi mielenkiintoista tietää jotain: Kun porukka uhraa suuren osan parasta nuoruuttaan, noin 10 000 euroa rahaa työttömön opiskelijan taskusta ja antaa lopputuotoksen sinulle ilmaiseksi käyttöösi - ja se ei vielä riitä - niin kerroppas, mikähän sitten riittäisi?
Pirk iterum callidus est.
Ratio perfecta est!
...
Fukooooov!
-- -- --
Latin translation by 'zipola'
Toweri
Rottenführer
Rottenführer

Postby Lambda » Thu Dec 29, 2005 23:27

abit wrote:on se jännä jos sanoo että leffa on paska niin kaikki on tivaamassa perusteluja mut jos kehuu hyväksi niin se kelpaa kaikille ilman sen kummempia.

Juuh, olen itsekkin havainnut samaa esim. wikipediassa. Äänestäpä ylläpitäjäehdokkaan puolesta, niin ei mitään, mutta äänestäpä vastaan, niin heti ollaan perusteluja tivaamassa.

Mutta itse kyllä pidin Star Wreckistä aivan valtavasti. Tiedä häntä sitten miksi.
A journey of a thousand miles begins with a single step.
Lambda
Rottenführer
Rottenführer

Postby Max Fun » Sat Dec 31, 2005 20:45

Lambda wrote:
abit wrote:on se jännä jos sanoo että leffa on paska niin kaikki on tivaamassa perusteluja mut jos kehuu hyväksi niin se kelpaa kaikille ilman sen kummempia.

Juuh, olen itsekkin havainnut samaa esim. wikipediassa. Äänestäpä ylläpitäjäehdokkaan puolesta, niin ei mitään, mutta äänestäpä vastaan, niin heti ollaan perusteluja tivaamassa.

Koittakaapa kehua mulle vaikka Uunojen erinomaisuutta, niin toi kääntyy päälleen.

Ei niin, ettenkö itsekin olisi Uunoille nauranut ja niistä pitänyt, mutta en nyt vain oikein millään ole räkäposkihuumorin ylin ystävä. Koheltaa osaa kuka vaan, ja sen pistäminen överiksi on tietty huvittavaa sinänsä. Mutta älyllisesti ottaen siitä ei pitemmän päälle paljonkaan irtoa. Eli siinä mielessä Uunot ovat minun mielestäni aivan paskoja leffoja. Jos joku minulle väittää niiden olevan "erinomaisia" niin joutuu kyllä kantansa selittämään. Se, että ne nyt sattuvat olemaan hauskoja, kun Uunolla on risainen paita ja räkä poskella, ei yksinkertaisesti minulle perusteluksi riitä.
NO act, written, spoken or physical, how ever hilarious and fun, intentionally or unintentionally, is hereby STRICTLY FORBIDDEN!
Max Fun
Rottenführer
Rottenführer

Postby Saukko » Mon Jan 30, 2006 13:17

Leffa oli paras näkemäni suomalainen koskaan, ja uskokaa, olen nähnyt monia. Ekat osat olivat suhteellisen suolesta onnettoman animaation ansiosta, mutta In The Pirkinning oli huippu.

Esa vai kuka aiheen tekikään, teeppä itse leffa ja näytä se meille, katsotaan pystytkö parempaan.
Saukko

Postby vieras » Sun Feb 05, 2006 19:15

Joo, minun mielestäni kaikki oli ihan hyviä vaikka kyllä In The Pirkinning on paras.
vieras

Postby Kimsy » Wed Feb 22, 2006 02:27

Onkohan kukaan tullut ajatelleeksi, että ehkä tämmöinen amatöörinäytteleminen onkin tarkoituksellista ja istuu kuin syylä nenään tässä genressä? Alkuperäisessä Star Trekissä ei todellakaan ollut kapteenina mikään Sir Laurence Olivier, vaan Shatner joka koko olemuksellaan suorastaan kerjäsi parodisointia osakseen pökkelömäisellä liikehdinnällään ja replikoinnillaan (eikä tämä tarkoita ettenkö nauttisi Star Trekistä ja Capn´ Kirkin hahmosta). Itse William Shatner huumorimiehenä myöntää tämän.
Kimsy
Raumanwärter
Raumanwärter

Postby Yayako » Wed Feb 22, 2006 14:07

Mielpiteensä kullakin.
Mutta itse olen huomannut, esim. deviantART:in käyttäjänä, etteivät parin sanan kommentit (esim. "Very nice." tai "Don't like it") anna mitään muuta kuin kovan ketutuksen. Olkoot myönteisiä tai kielteisiä, sillä kumpikaan ei anna mitään.
Ja se on selvää, että tämmöiset lyhyesti ja perusteettomasti kommentoijat eivät jaksa pureutua aiheeseen tarpeeksi paljon. Ja se tekee heistä epäuskottavia.
:wink:
Yayako
Raumanwärter
Raumanwärter

Postby dissari » Tue Jul 04, 2006 22:43

Itse kun katsoin leffan ensimmäisen kerran valkokankaalta (en tarkoita elokuvateatteria). Niin jotenkin vaikutelma näyttelijöiden puhetavasta verrattuna ammattinäyttelijöihin oli aika huono, mutta oli se sentään parempi kuin jossain itse tehdyssä kotivideossa.
Erikoisefektit oli kyllä hienoja ja ammattimaisia. Leffan tarinasta ei ollut sellainen, että se olisi jotenkin merkittävä. Pirk on minusta viihdyttävä. Se on jotenkin viihdyttävää kun on ns. keisari joka on vähän tumpelo ja säälittävä tietyissä sosiaalisissa asioissa. Mutta kuitenkin kokomaailman johtaminen menee putkeen. Se Glingoni oli ehkä vähän liian naamaripäällä olevan näköinen ja robotti maalatun ihmisen näköinen.

Jostain syystä kun tuossa vähän aikaa sitten katsoin leffan uudestaan niin ei ne näyttelijät ihan niin huonoja olleetkaan. Minä pidän yleensä toimintaleffoista ja satunnaisista muista leffoista kuten Tarusormuksenherrasta ja Starwars tms.

Kuitenkin arvostan Starwrek-leffaa, koska se on mielestäni paras näkemäni harrastelijoiden tekemä leffa. Olen joskus koittanut 3D mallinnusta ja se ei ole mitään kovin helppoa, että elokovan avaruustaistelu kohtaukset näytää noinkin ammattimaiselta harrastelijoiden tekemänä. Eihän harrastelijoilla ole mitään mahiksia saada Hollywood tason laitteita efektien tekemiseen ja kun tietääkseni noita on tehty jollain koulun koneilla jotka ei nyt ehkä niin tahokaita ja hyviä ole kun oma kone himassa. Niin on siinä ainakin pakerrettu. Itse joskus vuonna miekka ja kypärä väsäsin 40Mhz 486:ta jonkun tyhmän näköisen 3D ukon ainakin melkein hyvin animoituna niin omalla koneella olis mennyt niin kauan rendata koko hoito että Assemplyn koko aika ei olisi riittänyt sen animaation kokonaan loppuun rendaamisen ekä kyllä olis tainnu ees koneen tehot riittä sen videon toistamiseen ja olisi kovalevykin taitanut loppua vaikka video ei olisi niin kovin kauaa ees kestäny. Kaverin 100Mz 486 sain sen rendattua 6 tunnissa. Tietty nykypäivänä koulusissa on kyllä koneet jolla homma hoituu inhimillisesti. Pointi on se että koulun kone ei ehkä niin mukava ole käyttää kuin oma kone mutta himassa tuskin on 20 kpl koneita et pystyy inhimillisellä nopeudella randaan noi pätkät. Mä siirsin Assyllä disekeillä kaverin koneeseen hommani omasta koneesta ja kyllä aika monta disettiä meno koko hommaan. En nyt tiedä onko tämä minun Assy kokemus hyvä käytännön kokemus 3D-mallinuksesta ja sen tuskista verrattuna siihen mitä se nykypäivä on, mutta haluan kuvata kuitenkin sitä että kuinka paljon Star Wreck filmiin on nähty vaivaa. Eikä ne kuvaamisetkaan ja muut ole vaivatonta ja helppoa. Nihinkin varmaan menee ihan älyttömästi aikaa ja vaivaa. Voitte vaan kuvitella mitä eräät ruotsalaiset tuumas kun ne kuuli, että leffa on erään oppilaan lopputyö. Meni sormi suuhun että näin suomessa entäs meillä Ruotsissa.

edit: typo
dissari
Raumanwärter
Raumanwärter

Postby dissari » Tue Jul 04, 2006 22:55

Yayako wrote: (esim. "Very nice." tai "Don't like it")

Minusta Very Nice antaa virhellisen kuvan hionosta, ainakaan mainitsemassasi paikassa koska ei ne kaikki siellä ihan ammattilaisia ole jotka saa tota Very Nice palutetta. On niissä kuitenkin sen verran vikaa että jos kustantaisin jonkun tietyn gategorian kirjan niin en ottais ees ilmaseksi vaikka kuva olisikin niin kutsutusti hieno ja kertoisi että tämä tyyppi osaa. Oikeesti ammatilaisen tekemä näytää kuitenkin aina hienommalta. Ja sitten homma valitaan sopivalta taitelijalta. Very Nice ei anna mitään osvittaa mihin suuntaan työtä voisi ehkä parantaa ja Don't Like it ei anna mitään kuvaa mitä voisi ehkä parantaa tai toivoa esim jos työ on huono mutta tekijän työstä saa vaikutelman että jotain potentiaalia voisi olla kehittyä jollekin sellaiselle tasolle, että voitaisiin puhua jo hienosta.
dissari
Raumanwärter
Raumanwärter

Postby Anze » Wed Dec 27, 2006 00:16

Lyhyesti ja ytimekkäästi: LOISTAVA :D
Anze
Raumanwärter
Raumanwärter

Re: voi jeesus mitä paskaa

Postby storyteller » Thu Sep 04, 2008 15:23

esa wrote:Nyt on sitten sekin nähty, että joku sai aikaiseksi Niskasen Ajolähtöä huonomman leffan. kiitos.

Ihan vain vinkiksi, nuori Padawan, elämässä on paljon muutakin, kuin valittaminen. Jos pidät tällaisia elokuvia huonoina tee itse omasi ja näytä niille närhen munat.

Omasta mielestäni Energian porukka ansaitsee kaikki saamansa aplodit. :mrgreen:
storyteller
Sturmmann
Sturmmann

Previous

Return to Star Wreck -arvostelut