by Nikolas » Fri Dec 18, 2009 09:59
– Nyt he jo pommittavat meitä. Asemamme on paljastunut ties kuinka kauan sitten. Meiltä loppuu aika. Emme voi enää lykätä suurta suunnitelmaa.
– Äläpä nyt hätäile. Kaikista todennäköisimmin se oli vain tieteellinen koe. Pelkkä luotain vain eikä mikään ase. Heidän rakettiteknologiansa on yhä suunnilleen sillä tasolla, mihin se jäi Maasta lähdön aikoihin.
– He vain haluavat sen näyttävän luotaimen törmäykseltä. Näetkö, kuinka paljon vahinkoa he saivat aikaan? Muka tutkimusluotain, pah! Se oli provokaatio ja he testaavat meitä. Seuraavalla kerralla tulee isompi paukku.
– Otapa nyt rauhallisesti. Tiedustelumme ei ole havainnut mitään merkkejä, että he tiedostaisivat meidän olemassaolomme. Toimintamme on ollut kurinalaista ja asema on kätketty hyvin.
– Minä olen nähnyt raportteja, joissa on siviilien Maassa ottamia kuvia meidän tiedustelupartioidemme aluksista. Nyt he jo harjoittelevat ja olihan tuo pirun tarkka isku. Haluatko odottaa, että he sijoittavat yhden pikku ydinpommin yhtä tarkasti aseman päälle? Yksi Tsar Bomba lämmittäisikin mukavasti. Maassa siviiliväestö ei edes tietäisi, että Kuun kääntöpuolella tuhoutui avaruusasema.
– Taidat olla hiukan vainoharhainen. Jos se oli harjoituslaukaus, miksi he sitten ampuivat sen Kuun navalle eikä tänne? Satunnaisia suttuisia valokuvia ei kukaan ota todesta.
– Siksi, että he saivat samalla aiheutettua tuhoa vedenottamoasemallemme ja myös siksi, että se oli helppo naamioida tieteelliseksi kokeeksi. Onneksi meillä on suuret makean veden varastosäiliöt, mutta sitähän he eivät tiedä. He iskivät juuri niin ovelasti, että sinun kaltaisesi hyväuskoiset optimistit tuudittautuisivat valheelliseen turvallisuudentunteeseen. Jos emme tee mitään, he saavat rauhassa valmistella toista iskua.
– Viimeksi, kun kiinalaiset paiskasivat oman lelunsa Kuuhun, silloinkin käytiin tällaisia keskusteluja. Minä muistan kyllä. Ottaisimme liian suuren riskin, jos nyt hyökkäisimme. Kymmenen vuoden kuluttua ehkä, mutta ei nyt.
– Eipäs, vaan otamme suuremman riskin, jos jäämme odottamaan heidän seuraavaa iskuaan.
Eläin elää. Ihminen ihmettelee.